Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

welke videokaart voor DaVinci Resolve 14 jan 2021 16:55 #1059

Hoi Aat,
Ik heb het idee dat het bericht doorgeven nog niet werkt bij mij althans (overigens wel gedaan).
Het is bizar, maar ook op de websites welke jij hebt doorgegeven is nagenoeg niets direct leverbaar, volgens mij zegt dat genoeg over de beschikbaarheid.
Nu inmiddels wel een videokaart RX580 besteld, afwachten of deze geleverd kan worden.
Groetjes,
Bram
Intel(R) Core(TM) i5-8400 CPU 2.80GHz 2.81 GHz
32 Gb RAM geheugen
Radeon RX 580 series, 8Gb DDR
Samsung 27" monitor 3840x2160
Discussie gesloten.

welke videokaart voor DaVinci Resolve 14 jan 2021 20:49 #1061

OK Bram,
Vreemd dat er wel bij de meeste kaarten staat dat ze voorradig zijn. Hopelijk komt de bestelling op korte termijn toch binnen.

Met vriendelijke groet,
Aat Eland

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of wordt lid om het te kunnen bekijken.
Discussie gesloten.

welke videokaart voor DaVinci Resolve 14 jan 2021 21:06 #1062

• Bert Verlinden
  • Bert Verlinden's Profielfoto Onderwerp Auteur
Helaas, de vraag naar de nieuwste videokaarten is zo groot dat het nog even wachten is. Zie ook nl.hardware.info/nieuws/74712/amd-en-nvi...ns-eerste-helft-2021
Bert Verlinden

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of wordt lid om het te kunnen bekijken.
Discussie gesloten.

welke videokaart voor DaVinci Resolve 17 jan 2021 17:58 #1072

Goedenavond allen,
Heb inmiddels de videokaart binnen : de MSI RX580 ARMOR 8Gb DDR.
Nog niet geinstalleerd, ook uitbreiding naar 32Gb RAM, maar denk dat het geheugenbankje stuk is. Als ik deze erbij plaats wil de computer niet opstarten.
Weet iemand of je de RX 580 kaart gewoon in het systeem kan "prikken"? (zonder eerst de drivers van de INTEL UHD Graphics 630 te verwijderen). Of zijn er meer zaken waar ik op moet letten?
Ik heb een Intel i5, moederbord B360M H van Gigabyte Technology, nu nog 16Gb DDR geheugen. SAMSUNG 27" monitor

Heb inmiddels al wat met Resolve gedaan en ik ben steeds enthousiaster aan het worden, vooral  wb kleuraanpassingen.
Groet,
Bram
32 Gb RAM geheugen
Discussie gesloten.

welke videokaart voor DaVinci Resolve 17 jan 2021 21:29 #1073

Beste Bram,
Je beschikt nu over een onboard videokaart voor zover ik begrepen heb. Als je de nieuwe videokaart er in plaatst wordt, als het goed is, deze kaart als eerste aangesproken. De drivers voor de onboard kaart hoeven niet verwijderd te worden. Wel moeten natuurlijk de divers voor de nieuwe videokaart geïnstalleerd worden.
Wat het geheugen betreft; is dat van hetzelfde merk en van dezelfde samenstelling? Zo nee, dan werkt het vaak niet samen.
Het inprikken van deze geheugenbankjes luistert ook vrij nauwkeurig. Even niet goed aangedrukt en ze doen het niet. Ook mag je ze niet zomaar met je blote handen er in plaatsen. Altijd zorgen dat je een antistatisch polsbandje o.i.d. gebruikt. Of handschoenen gebruiken om elektrische schokken te voorkomen. 

met vriendelijke groet,
Aat Eland

Discussie gesloten.

welke videokaart voor DaVinci Resolve 17 jan 2021 21:59 #1074

Hallo Aat,

Dank voor je antwoord!
Ja hoor het geheugenbankje is hetzelfde als de oude (merk en data) en idd werk ik met een polsbandje.
Kan morgen nog eens proberen opnieuw te plaatsen, wie weet werkt het dan wel.
Ok, ik had al zo vermoeden dat dit enkel noodzakelijk als er een andere videokaart (van derden) was gebruikt.maar twijfelde.
Ben reuze benieuwd of ik verschil ga merken met de nieuwe videokaart/
Moet nog een hoop leren over Resolve, maar ik heb er veel vertrouwen in.
Ik laat nog weten als het allemaal gelukt is met de hardware.

Groetjes,
Bram

32 Gb RAM geheugen
Discussie gesloten.

welke videokaart voor DaVinci Resolve 18 jan 2021 16:49 #1076

Hallo Aat en Bert,

Zo, het geheugen uitgebreid naar 32Gb en de RX580 werkt ook!
Dus nu lekker experimenteren met Resolve.
In de toekomst denk ik ook nog aan een Mac Mini. Dit lijkt mij ook een mooie, betaalbare oplossing.
Dank jullie voor de ondersteuning bij dit hardware aspect! Nu de software nog doorgronden :)

Groetjes,
Bram

32 Gb RAM geheugen
Discussie gesloten.

welke videokaart voor DaVinci Resolve 18 jan 2021 17:04 #1077

Hallo Bram,
Fijn dat het werkt. Was het opnieuw installeren van het geheugenbankje nu wel goed gegaan of is er een nieuwe in geplaatst?
Voorlopig hoef je je niet druk te maken over een eventuele avondklok, want dan weet je wat je kunt doen om verveling te voorkomen!

Met vriendelijke groet,
Aat Eland

Discussie gesloten.

welke videokaart voor DaVinci Resolve 18 jan 2021 17:28 #1078

Hallo Aat,

Ja, ik ben ook blij dat de hardware werkt, het werd een nieuw geheugenbankje.
En de videokaart was zo gebeurd, gelukkig was die wel inorde :)
Nee, die avondklok zal voor mij geen straf zijn:)
Alhoewel ik overdag ook tussen mij werk door (ik werk doorgaans aan huis, digitaliseren van borduurbestanden voor diverse (industriele)borduurbedrijven in Nederland en Duitsland) 
ook wel tijd kan vrijmaken.
Nu werk ik met Resolve 16. Is het aan te bevelen om met versie 17 te gaan werken? (ik ga ook bij het topic Davinci Resolve 17 kijken hoor).

Groetjes,

Bram

32 Gb RAM geheugen
Discussie gesloten.

welke videokaart voor DaVinci Resolve 19 jan 2021 11:02 #1081

Beste Bram,

Ik ben zelf wel met de gratis versie 17 aan de gang en heb tot nu toe niet veel problemen gehad na meerdere upgrades, maar het is nog niet uitontwikkeld en er komen nog wel een paar upgrades voordat de definitieve versie verschijnt.
Waar je wel op moet letten als je versie 17 gaat gebruiken is dat de database anders is ingericht een je eerst en back-up moet maken van de database van versie 16 als je toch weer terug wilt gaan. Anders ben je alle gegevens en instellingen kwijt bij terugkeer naar versie 16.
Wil je hier meer over weten, kijk dan even naar  deze topic.  We sluiten nu de topic, want het gaat nu niet meer over de hardware.

Met vriendelijke groet,
Aat Eland

Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Bert Verlinden

Lid worden?

15 per jaar

Lees onze nieuwsbrieven

Blijf bij! Het is gratis .
Geef uw naam en E-mailadres op en u
blijft op de hoogte van het wel en wee van
de vereniging. Door uw naam en E-mailadres