Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Overstap van Adobe Premiere Pro naar Edius X 23 mrt 2021 19:59 #1256

• Rob de Groot
  • Rob de Groot's Profielfoto Onderwerp Auteur
Als meer dan 25 jaar gebruik ik Adobe Premiere, inmiddels Premiere Pro CC. Daarnaast gebruiken wij Edius 9 en X op 4 pc's.
De werkzaamheden in ons familiebedrijf zijn het digitaliseren van oud beeldmateriaal, zoals smalfilms, 16mm films en alle soorten video.
Dit beeldmateriaal wordt gecaptured met Edius. Daarna wordt het nabewerkt in Première.

Wij zijn ongeveer wel "klaar" met Adobe, nu zij steeds meer niet-leuke dingen bedenken. Zo moet je bijvoorbeeld na elke update al je settings weer handmatig terug zetten of opnieuw instellen om weer verder te kunnen. Dit jaar zijn er al 10 updates geweest, dus bijna elke week één. Dus elke week alles weer herstellen op 4 pc's.

De Adobe helpdesk bestaat uit over het algemeen mensen die er zelf niet zoveel van snappen. Laat ik verder maar niet uitweiden over mijn jarenlange ervaringen en frustraties met Adobe.

Wij gebruiken Edius tot nu toe alleen maar voor het capturen. In de nabewerking in Adobe zijn wij allen inmiddels zeer geroutineerd: alle nodige commando's hebben wij in de vingers en we hoeven zelden wat op te zoeken. De verschillen met Adobe lijken groot, hoewel ik er van overtuigd ben dat ik ook in Edius hetzelfde moet kunnen doen.

Graag wil ik gebruik maken van al bestaande kennis: ik hoef het wiel niet uit te vinden, het is er natuurlijk al.

Er zijn tal van dingen die ik echt moet kunnen doen in Edius, maar ik kan nog lang niet alles vinden; heel veel functies hebben een andere naam.

Wie heeft ervaring met de overstap van Première naar Edius? Wie kan ons helpen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Overstap van Adobe Premiere Pro naar Edius X 01 apr 2021 18:55 #1277

Hallo Rob,

Ik heb je een aantal voorstellen per mail verstuurd.
Kun je hiermee verder??

Groet Carl

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of wordt lid om het te kunnen bekijken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Moderators: Carl Berendsen

Lid worden?

15 per jaar

Lees onze nieuwsbrieven

Blijf bij! Het is gratis .
Geef uw naam en E-mailadres op en u
blijft op de hoogte van het wel en wee van
de vereniging. Door uw naam en E-mailadres
op te geven verklaart u akkoord te gaan met
het opnemen van uw naam en E-mailadres