Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord:
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

oude iPad als toetsenbord 01 nov 2019 16:10 #409

• Bert Verlinden
  • Bert Verlinden's Profielfoto Onderwerp Auteur
Zelf gebruik ik liever sneltoetsen dan dat ik met de muis klik. Gelukkig zijn er binnen Resolve veel sneltoetscombinaties, en mis je er een dan kan je die onder Keyboard Customization zelf toevoegen.
Stream Deck is een stuk hardware waarop je zelf je sneltoetsen kan configureren. Zelf gebruik ik mijn iPad uit 2010 met het programma Touch Portal (www.touch-portal.com). Het voordeel is dat je eindeloos veel submenu's kan maken. Kost wel veel tijd.
Ondertussen heb ik icons voor Resolve aangeschaft op www.sideshowfx.net/davinci-resolve-shortcut-icons-cc
Bert Verlinden

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of wordt lid om het te kunnen bekijken.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of wordt lid om te bekijken

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

oude iPad als toetsenbord 24 nov 2020 14:57 #899

• Bert Verlinden
inmiddels heeft sideshowfx ook complete menu's voor Resolve gemaakt, die op een (oude) iPad of ander tablet draaien. Géén moeilijk te onthouden toetscombinaties meer, enkel op je tablet op de gewenste functie kiezen. (De toets die ik binnen Edit veel gebruik, "selecteer alle clips op de timeline rechts", heb ik zelf een ander pictogram gegeven.)
Bert Verlinden

Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of wordt lid om het te kunnen bekijken.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

oude iPad als toetsenbord 24 nov 2020 17:20 #901

Ziet er mooi uit Bert. Kan dit ook met Android tablets gedaan worden? En hoe sluit je dat dan aan op je desktop of denk ik nu verkeerd?

Met vriendelijke groet,
Aat Eland.

oude iPad als toetsenbord 24 nov 2020 18:55 #903

• Bert Verlinden
VoorTouch Portal heb je een licentie nodig ($ 12,99). Je installeert het programma op je PC en op je tablet. Je tablet verbind je via een usb-kabel met je PC.
Bert Verlinden

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Aat Eland

oude iPad als toetsenbord 03 mei 2021 15:31 #1300

• Hans van Boheemen
  • Hans van Boheemen's Profielfoto
Recent heb ik een eenvoudig toetsenbordje gemaakt met 16 knoppen. Onder elke knop is een functie verborgen, zoals Ctrl+V, Shift+Ctrl+S  enzovoorts. Één druk op een knop werkt veel sneller en makkelijker dan het tegelijk indrukken van meerdere toetsen op het toetsenbord. De meest gebruikte functies heb ik onderaan geplaatst; dat zijn functies die ook gebruikt kunnen worden in word en andere programma's.
Ik moet nog een template maken waarop elke functie is genoemd. Het programmeren gaat makkelijk maar er komt wel een beetje handenarbeid aan te pas.

Geinteresseerd?  Het idee en verdere uitleg kun je vinden op:  computertotaal.nl/artikelen/pc/usb-buttonbox-bouwennbspmet-arduino/?utm_source=computer_totaal&utm_medium=email&utm_campaign=CT_nieuwsbrief_31032021&source=Copernica&profileid=5643124

Groetjes,
Hans

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

• Pagina:
  • 1
Moderators: Bert Verlinden

Lid worden?

15 per jaar

Lees onze nieuwsbrieven

Blijf bij! Het is gratis .
Geef uw naam en E-mailadres op en u
blijft op de hoogte van het wel en wee van
de vereniging. Door uw naam en E-mailadres
op te geven verklaart u akkoord te gaan met
het opnemen van uw naam en E-mailadres